گفتگوی خواندنی با رزیتا غفاری

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

به مجله سرگرمی ایرانیان خوش آمدید . لطفا از همه مطالب دیدن فرمائید
سریال‌های ماه رمضان به تنهایی یك جشنواره هستند
 رزیتا غفاری، بازیگری است كه معمولا او را به واسطه نقش‌های همیشه مثبتش می‌شناسیم. خودش از بازی در این گونه نقش‌ها احساس رضایت دارد و می‌گوید نقش‌های مثبت تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطب دارد.
 

او در این سال‌ها در نقش‌های متفاوتی ظاهر شده است. از نقش‌های امروزی گرفته كه او را در هیات زنان یا دختران مظلوم نشان داده تا نقش‌هایی كه بیشتر تاریخی بوده‌اند و او كوشیده با ایفای آنها وجوه ناپیدای زنی رنجور یا مظلوم را بازنمایی كند.

به نظر می‌رسد غفاری در همه این سال‌ها توانسته در نشان دادن زنی كه می‌خواهد احقاق حق بكند موفق بوده است. او توانسته است به خوبی از شمایل زنی كه حقوقش پایمال شده تا آدمی كه به جایگاهی می‌رسد كه علیه همه زشتی‌های پیرامونش برمی‌آشوبد خوب نقش‌آفرینی كند. مثلا او در فیلم شوكران یك زن در حاشیه بود كه تنها داشت زندگی‌اش را می‌كرد و تا انتها هم متوجه اتفاقاتی كه پیرامونش می‌افتاد، نشد. در سریال روزهای زیبا اما نقش كمی متفاوت بود چرا كه اساسا او باید در نقش زنی ظاهر می‌شد كه قرار است بسیاری از معادلات پیرامونش را تغییر دهد.

غفاری این روزها سریال «سی‌امین‌روز» را روی آنتن شبكه 2 دارد. این سریال را جواد افشار كارگردانی كرده و در آن قصه جوانی روایت می‌شود كه به خاطر وقوع قتلی تا پای چوبه دار هم می‌رود. غفاری در سی‌امین روز ایفاگر نقش مریم است.

 

از حضورتان در سریال سی‌امین روز برایمان بگویید. بازی در این سریال چطور پیش آمد؟

بازی در این سریال توسط پرویز شیخ طادی به من پیشنهاد شد و به دلیل اعتمادی كه به ایشان داشتم، پذیرفتم كه به این پیشنهاد فكر كنم. وقتی فیلمنامه را خواندم به نظرم قصه جذابی داشت و چون تا به حال چنین فضایی را تجربه نكرده بودم به نظرم جذاب آمد.

از اول، فیلمنامه كامل را در اختیار داشتید؟

خیر. فیلمنامه كامل نبود و تنها چند قسمت اول كار نوشته شده و آماده بود و سایر قسمت‌ها در حین كار به دستمان می‌رسید.

تصورتان در ابتدا نسبت به نقش مریم در این قصه چه بود؟

از همان ابتدا این نقش توجهم را جلب كرد، حتی پرویز شیخ طادی - كارگردان اولیه این اثر- فكر می‌كرد كه خیلی نقش تاثیرگذاری نخواهد بود، اما با كامل شدن قصه، متوجه شد كه مریم یكی از نقش‌های اصلی است و جای كار زیادی هم دارد.

 

ویژگی‌هایی كه نقش مریم را نسبت به سایر نقش‌ها متمایز می‌كرد چه چیزی بود؟

كاراكتر مریم به دلیل وجود شرایط سختی كه در آن قرار داشت تا حد زیادی تلخ به نظر می‌رسید، اما با این همه مقاومتش را دوست داشتم و این مساله برایم بسیار جذاب بود. حتی می‌توانم بگویم با نقش‌های دیگرم تفاوت زیادی داشت. شاید در ظاهر خیلی‌ها فكر كنند كه مریم خیلی نقش پیچیده‌ای نیست، اما خودم او را بسیار دوست داشتم و برایم قابل درك بود.

مخاطبان رزیتا غفاری او را به واسطه نقش‌های همیشه مثبت‌اش می‌شناسند. چرا؟

یكی از دلایلش می‌تواند این باشد كه من نقش‌های مثبت را دوست دارم، چون به‌نوعی بیشتر بار قصه را به‌دوش می‌کشد و چند بعدی‌اند.

برعكس نقش‌های منفی كه معمولا تك‌بعدی هستند و تاثیرگذاری زیادی هم در قصه ندارند.

ضمن این كه هم مخاطبان و هم تهیه‌كنندگان و كارگردانان من را با بازی در نقش‌های مثبت دوست دارند و حالا دیگر خودم هم این مساله را پذیرفته‌ام.

اما شما به عنوان یك بازیگر حق دارید كه در نقش‌های متفاوت ظاهر شوید؟

بله. این حسم را در تئاتر ارضا می‌كنم. خیلی‌ها وقتی بازی من را در تئاتر می‌بینند باورشان نمی‌شود كه من همان رزیتا غفاری هستم. بنابراین من نقش‌های متفاوت را در تئاتر تجربه كردم، چرا كه شخصیت‌پردازی در تئاتر بسیار گسترده‌تر از تلویزیون است. به هر حال من نقش مثبت را به دلیل ماندگاری بیشترش در ذهن مخاطب بیشتر می‌پسندم.

چقدر به ماراتن سریال‌های رمضانی اعتقاد دارید؟

بسیار زیاد. حتی تصور می‌كنم تا چند سال آینده سریال‌های ماه رمضان به یك جشنواره تبدیل شود، چون همه عوامل از كارگردان گرفته تا بازیگران و... تلاش می‌كنند كار آنها برگ برنده را نصیب خود كند.

خیلی از سریال‌های ماه رمضان، فضای معنوی به خود می‌گیرند. فكر می‌كنید ورود در این فضا تا چه حد روی مخاطب اثرگذار خواهد بود؟

با توجه به این كه در ماه رمضان، فضای معنوی در جامعه به وجود می‌آید قطعا ورود چنین فضایی در سریال‌های تلویزیونی نیز مثبت خواهد بود و مخاطب خیلی راحت می‌‌تواند این فضا را بپذیرد و باور كند، اما به شرط آن كه قصه و فضایی كه كارگردان و بازیگران ایجاد می‌كنند فضای شعاری‌ای نباشد در غیر این صورت نه‌تنها اثر گذار نخواهد بود، بلكه مخاطب آن كار را نیز پس می‌زند و دیگر آن را دنبال نخواهد كرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






بخش: سینما ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 21 مهر 1391برچسب:, | 11:21 | نویسنده ایرانیان فانی : MΛĤDI |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.